Petitie Jaguar Stroperij Argentinie - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Harko Koster - WaarBenJij.nu Petitie Jaguar Stroperij Argentinie - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Harko Koster - WaarBenJij.nu

Petitie Jaguar Stroperij Argentinie

Door: Rosanne Blijleven

Blijf op de hoogte en volg Harko

15 Maart 2012 | Argentinië, Puerto Iguazú

Onlangs kreeg ik het vreselijke bericht over de stroperij van één van de jaguars, Guacurarí, de enige jaguar met een zender die intensief werd gevolgd door het team. Dankbaar voor de hoeveelheid aan informatie dat is verkregen via deze jaguar maar ook diep geraakt dat dit dier in koele bloede is vermoord. Gevild. In botten teruggevonden met een kapot geschoten collar. Argentinië voert grote actie tegen de slachting van de 'Koning van de Jungle' en deze illegale stroperij en verhandeling. HELP MEE om de laatste tientallen jaguars in the Atlantic Forest een kans te geven en TEKEN DE PETITIE 'firmar este petitorio' (incl. Engelstalige toelichting). Het kost je slechts een paar seconden...

(kopieer de hele link inclusief p-120 en plak hem in de adresbalk van je browser)

• 08 Januari 2013 - 07:39

Hans Beukeboom:

Hoi Harko:
    Leuke verhaal. Wanneer schrijf je weer?

Harko

Ik ben werkzaam bij het Wereld Natuur Fonds (WNF) als themadeskundige Lanschappen en Soorten. Bij het WNF ben ik eerste aanspreekpunt op Zuid-Amerika en verantwoordelijk voor WNF projecten in Brazil, Guianas, Peru, Colombia, en Chile. In Nederland werk ik aan de verduurzaming hout, soja en palmolie; beheer het Prins Bernhard Leerstoel voor International Natuurbescherming en antwoord ik beleid vragen rondom beschermde gebieden en landgebruiksplanning wereldwijd.

Actief sinds 15 April 2010
Verslag gelezen: 2001