Atlantic Forests - Reisverslagen van Harko Koster - WaarBenJij.nu Atlantic Forests - Reisverslagen van Harko Koster - WaarBenJij.nu
Atlantic Forests

Praten we over bos in Zuid-Amerika, dan roept al snel iedereen in koor: Amazone! Maar er is nog een bijzonder bosgebied, dat langs de oostkust van het continent loopt: Atlantic Forest! Omdat het zo dicht bij dichtbevolkte gebieden ligt is het grootste deel van dit bos verdwenen, slechts 7,5 % staat nog. In het Atlantic Forest leeft het zeldzame gouden leeuwaapje dat mede dankzij WWF voor uitsterven is behoed.

15 Maart 2012

Petitie Jaguar Stroperij Argentinie
Harko

Ik ben werkzaam bij het Wereld Natuur Fonds (WNF) als themadeskundige Lanschappen en Soorten. Bij het WNF ben ik eerste aanspreekpunt op Zuid-Amerika en verantwoordelijk voor WNF projecten in Brazil, Guianas, Peru, Colombia, en Chile. In Nederland werk ik aan de verduurzaming hout, soja en palmolie; beheer het Prins Bernhard Leerstoel voor International Natuurbescherming en antwoord ik beleid vragen rondom beschermde gebieden en landgebruiksplanning wereldwijd.