Braziliaanse Bos Wet - Reisverslagen van Harko Koster - WaarBenJij.nu Braziliaanse Bos Wet - Reisverslagen van Harko Koster - WaarBenJij.nu
Braziliaanse Bos Wet

Het is de verwachting dat de nieuwe Boswet in Brazilië ertoe zal leiden dat nog eens 80 miljoen hectare natuur in Brazilië plaats moet maken voor landbouwgebied. Ook is berekend dat de nieuwe wet 25 miljard ton extra CO2-uitstoot oplevert. Dit is echt desastreus en we moeten in actie komen!

De Senaat zal hierover in maart beslissen. Samen met WWF Brazilië proberen wij invloed uit te oefenen op invloedrijke personen en op de Braziliaanse president Dilma Rousseff om een veto tegen deze wet uit te spreken.

07 Maart 2012

Help! Doe mee en tweet je reactie #SOSBrazil

31 Januari 2012

Veto Dilma, Campagne is Klaar!

30 Januari 2012

Protest tegen Braziliaanse Bos Wet
Harko

Ik ben werkzaam bij het Wereld Natuur Fonds (WNF) als themadeskundige Lanschappen en Soorten. Bij het WNF ben ik eerste aanspreekpunt op Zuid-Amerika en verantwoordelijk voor WNF projecten in Brazil, Guianas, Peru, Colombia, en Chile. In Nederland werk ik aan de verduurzaming hout, soja en palmolie; beheer het Prins Bernhard Leerstoel voor International Natuurbescherming en antwoord ik beleid vragen rondom beschermde gebieden en landgebruiksplanning wereldwijd.