Protest tegen Braziliaanse Bos Wet - Reisverslag uit Pôrto Alegre, Brazilië van Harko Koster - WaarBenJij.nu Protest tegen Braziliaanse Bos Wet - Reisverslag uit Pôrto Alegre, Brazilië van Harko Koster - WaarBenJij.nu

Protest tegen Braziliaanse Bos Wet

Door: Harko Koster

Blijf op de hoogte en volg Harko

30 Januari 2012 | Brazilië, Pôrto Alegre

In de broeierige 35 graden hitte liepen 24 Januari duizenden mensen de hoofdstad van de 'Gaucho' staat, om te protesteren tegen het aannemen van de nieuwe bos wet in Brazilië. de opening van het Wereld Sociaal Forum in Porto Alegre.

WWF Brazilië liep mee bijgewoond door studenten, vakbondsmensen, milieuactivisten, leraren merk, werknemers en leden van verschillende maatschappelijke organisaties, om een beroep te doen op president Dilma Rousseff om een andere houding aan te nemen dan het huidige parlement, die een duidelijke voorkeur heeft voor grote belangen van de agribusiness in het nadeel van de bossen en de belangen van de Braziliaanse samenleving.

Deze week ben ik in Brasilia om met het Communicatie Team van WWF Brazilië een publieke lobby campagne te helpen uitrollen samen met WWF International, SOS Florestas en het Comite Brazil. Hopelijk kunnen we met deze petities en campagne de druk opvoeren en uitstel vragen van het stem-datum. Dit geeft WNF meer tijd om een betere tekstvoorstel in te dienen en eventueel veto van de President te vragen.

Harko

Ik ben werkzaam bij het Wereld Natuur Fonds (WNF) als themadeskundige Lanschappen en Soorten. Bij het WNF ben ik eerste aanspreekpunt op Zuid-Amerika en verantwoordelijk voor WNF projecten in Brazil, Guianas, Peru, Colombia, en Chile. In Nederland werk ik aan de verduurzaming hout, soja en palmolie; beheer het Prins Bernhard Leerstoel voor International Natuurbescherming en antwoord ik beleid vragen rondom beschermde gebieden en landgebruiksplanning wereldwijd.

Actief sinds 15 April 2010